Oorsprong logo

‘Het lijkt tegenstrijdig, maar Audi is een jong merk met een rijke historie. Eind 19e eeuw werkte August Horch als hoofd afdeling automobielbouw bij Benz. In 1899 begon hij voor zichzelf onder de naam Horch. Door onenigheid met zijn compagnons stapte hij in 1909 alweer uit dit bedrijf. De merknaam Horch mocht hij echter niet meenemen. De zoon van zijn vriend Franz Fikentscher kwam met een historische oplossing; hij vertaalde het oud-duitse Horch, wat “hoor of luister” betekent, in het Latijn: Audi.
Door het gebruik van zijn eigen naam en door sportieve successen positioneerde hij de merknaam Audi. Onder invloed van de economische crisis in de jaren ’30 initieerden de Saksische staatsbank, grootaandeelhouder van DKW, Audi en Horch een fusie. Hierbij werd ook meteen de autoafdeling van Wanderer overgenomen. De merken bleven bestaan onder de overkoepelende merknaam Auto Union. Als symbool voor de samenwerking ontstond zo het logo met de vier ringen. Onder de naam Auto Union werden ook legendarische raceauto’s, de zogenaamde “Silberpfeilen” gebouwd.’

De oorsprong van het logo van Audi
De oorsprong van het logo van Audi

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Alle in's en out's